Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Biznes-Klasa.pl - w ostatnich czasach możemy zauważyć ogromną popularność serwisów społecznościowych. są współtworzone przez użytkowników, którzy często maj? wspólne zainteresowania. To sprawia, że dzięki nim można dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy. S? więc skutecznym narzędziem marketingowym. Coraz popularniejsze s? portale, które skupiają przedsiębiorców. Dla nich jest to miejsce, w którym mogą promować swoje firmy, znaleźć nowych pracowników i tanie usługi. Ale nie tylko - tu można przede wszystkim nawiązać nowe, korzystne kontakty biznesowe. Firmy s? coraz częściej obecne w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Biznes-Klasa.pl także dlatego, że mogą spotkać tam swoich klientów.


ZGŁOŚ BŁAD
Jeżeli zauważyłeś błąd na stronie lub naruszenie regulaminu, możesz to zgłosić, opisując w kilku zdaniach. Jeżeli nie jesteś zalogowany podaj swoje dane :



ROZDAJEMY NAGRODY!

Programy antywirusowe, pakiety hostingowe, pakiety reklamy internetowej, ciekawe książki biznesowe, drzewka i krzewy ozdobne.

Jak dostać nagrodę?

Wystarczy być aktywnym użytkownikiem, korzystać z dostępnych funkcji, zapraszać swoich znajomych, udzielać się na forum.

Nagradzamy aktywnych!
dowiedz się więcej
WALCZ O NAGRODY
Określ przybliżone wartości procentowe przy każdym pytaniu,
wyślij odpowiedź i czekaj na nagrodę!

Ile procent Polaków:
uważa, że obecnie trzeba bardziej koncentrować się na walce o swoje sprawy nie zważając na innych?
31%
uważa, że zaufanie do partnerów w interesach na ogół się opłaca?
38%
nie ma zaufania do osób, z którymi na co dzień pracuje?
11%
wierzy w przesądy?
46%
uważe, że aby podnieść jakość usług świadczonych przez służbę zdrowia konieczne jest podniesienie podatków lub odprowadzanej co miesiąc składki na obowiązkowe ubezpieczenie zdrowotne?
8%
przy zakupach produktów codziennego użytku sugeruje się ich jakością?
54%
wierzy w to, że czarny kot przebiegający drogę przynosi pecha?
22%
często zaciąga kredyt lub pożyczkę, by kupić coś droższego?
20%
kupuje coś tylko dlatego, że jest w ofercie po promocyjnej cenie?
52%
nie interesuje się piłką nożną?
57%
uważa, że żyje bardzo biednie tak, ze nie starcza nawet na podstawowe potrzeby?
3%
jest pewnych tego, że finansowo da sobie radę?
19%
trzyma kciuki za czyjeś powodzenie i wierzy, że ma to realne znaczenie?
72%
ma zaufanie do związków zawodowych?
29%
Źródło: CBOS
 
Jeżeli wziąć udział w comiesięcznym konkursie musisz się zalogować.
Kolejny konkurs już wkrótce Będą atrakcyjne nagrody. Bądź aktywny. Naprawdę warto!


SPONSORZY
Onepress wydaje najlepsze w Polsce książki dla biznesu. W ciągu 3 lat od wprowadzenia marki na rynek Onepress stał się liderem w sektorze poradników biznesowych i książki ekonomicznej. 560 wydanych tytułów, kierowanych do menedżerów i właścicieli firm, często trafia na listy bestsellerów polskich księgarń i sieci handlowych. To w ramach Onepress wydano książki takich autorów jak Kevin Hogan, Philip Kotler czy Joe Vitale. Zapraszamy na stronę internetową.
Zobacz : onepress.pl
Renata Grzegorzewska.
Miłym odbiorcom proponujemy:
Kompleksowe wyposażenie domów ,mieszkań, restauracji, hoteli, pensjonatów, gabinetów w firany, zasłony, obrusy bankietowe, karnisze i inne elementy dekoracyjne, montaż karniszy, modeling, pomiar,szycie i wieszanie dekoracji...
Służymy:
Gotowa konfekcją oraz indywidualnie projektowanymi wzorami...
Zobacz : http://www.salonfiran.sklepna5.pl/
Zabiegi laserowe, chirurgia plastyczna, powiększanie ust - to tylko niektóre zabiegi, jakie można wykonać w Centrum Medycyny Estetycznej w Świebodzicach. Ośrodek specjalizuje się także m.in. w dermatologii, kosmetyce i dietetyce. Jego oferta jest stale poszerzana o nowe zabiegi, których celem jest poprawa urody i zdrowia. Zobacz : www.cme.zdrowo.pl
Kompletne pakiety hostingowe, najlepsze miejsce na twoją stronę www. Pakiety bezpłatne i płatne. Największy wybór domen narodowych. Uczciwe i najtańsze ceny domen. Pierwszy i kolejne lata zawsze ta sama cena. Taniej nie znajdziesz. Tylko my płacimy za korzystanie z konta! Sprawdź sam: www.Szu.pl
Bezpłatny system reklamy internetowej dla firm. Katalog branżowy. Sam określasz w jakiej branży są wyświetlane twoje reklamy. Najstarszy stale działający system bannerowy w Polsce. Zobacz: www.B2B.bia.pl
Największa w Europie Giełda Biznes Ofert. Sieć 35 portali branżowych. Wiadomości, Forum, Biznes-Oferty, Media - wszystko w jednym miejscu.

Portal wspiera Biznes-Klasę w promocji i rozwoju. Nowe pomysły, pomoc w pozyskaniu reklamodawców.
Chcesz zostać sponsorem nagród? kliknij tu 
NAGRODY
Nowa nagroda na Biznes-Klasie- Kupon rabatowy 20%
Firma zajmuje się dystrybucją i sprzedażą kosmetyków i chemii gospodarczej. Oferuje: kosmetyki do pielęgnacji ciała, do kąpieli, do włosów, do twarzy, stóp, do rąk, wyszczuplające i antycellulitowe, lecznicze i wiele innych zawierające naturalne składniki i komponenty, takie jak minerały, również z Morza Martwego, ekstrakty i wyciągi z alg, zielonej herbaty i wielu innych.
więcej informacji...
Ozdobne drzewka i piękne krzewy
Ciekawe, wyjątkowe odmiany drzewek, ozdobnych krzewów, rododendronów i róż. Pochodzą one z największego w Polsce sklepu internetowego tej branży. Zostały wyhodowane w najlepszych krajowych szkółkach i są przystosowane do polskich warunków klimatycznych.
więcej informacji...
Pracuj z pasją! Znajdź posadę, która da Ci satysfakcję, radość i pieniądze
Spędzałeś w niej połowę życia, byłeś zaangażowany albo przynajmniej przyzwyczajony, a ona w zamian dawała Ci poczucie bezpieczeństwa i stałą pensję? A teraz, kiedy jej zabrakło, czujesz, że toniesz, a pod ręką nie ma nawet brzytwy? Czy może inaczej - poświęcasz osiem godzin dziennie pracy, której nienawidzisz, walcząc z narastającym stresem, frustracją i pragnieniem mordu? Zdobyłeś wymarzony dyplom i nie wiesz, jak zacząć szukać pierwszej pracy? Co rano budzisz się z uczuciem sprzeciwu wobec tej sytuacji, po czym karnie przechodzisz przez rytuał docierania do miejsca, w którym marnujesz czas, nerwy, potencjał i marzenia? Uważasz, że poszukiwanie nowej pracy to zajęcie czasochłonne i stresujące? A jak wygląda Twoje życie zawodowe?
więcej informacji...
Konto Mini
Konto na serwerze hostingowym SZU.pl na stronę internetową, skrzynki e-mail i bazy danych o pojemności 50 MB
więcej informacji...
(R)ewolucja marki. Jak tworzyć marki i zarządzać nimi w XXI wieku
WPielęgnuj markę - traktuj ją jak cenny, ważny kapitał; zapewnij jej centralne miejsce w firmie. (jedna z zasad zarządzania marką)
Dla marketingowca każdy czas jest nowy i trudny. Rzeczywistość zmienia się szybko, przynosząc kolejne wyzwania. Popyt i podaż bujają wciąż na huśtawce, by praktycznie nigdy nie osiągać równowagi. Natomiast wszystkie inne czynniki rynkowe wirują dookoła nich na karuzeli przemian.
więcej informacji...
Kupon 100zł na zakupy w sklepie internetowym:
http://www.salonfiran.sklepna5.pl/

Gwarantujemy:
Terminowe,fachowe wykonanie,solidna jakość i konkurencyjne ceny.
Jesteśmy dla Wszystkich,którzy cenią piękno i wyjątkowy klimat wnętrz,a zarazem za niewielki pieniądze chcą stworzyć przytulny wystrój.
więcej informacji...
Profesjonalny szef - fachowiec, mentor, trener, negocjator i przywódca w jednej osobie
Ta książka to praktyczny zeszyt ćwiczeń, dopełniony niezbędną dawką teorii i przykładów wziętych prosto z życia. Pozwoli Ci doskonalić Twoje umiejętności i wypracowywać nowe wzory zachowań.
więcej informacji...
Kupon rabatowy 10 %
Kupony na usługi i zabiegi prowadzone przez Centrum Medycyny Estetycznej w Świebodzicach. Ośrodek specjalizuje się w działaniach, które mają na celu poprawę urody i zdrowia. Można tu wykonać m.in. zabiegi laserowe, powiększanie ust, wypełnianie zmarszczek oraz inne zabiegi związane z chirurgią plastyczną i dermatologią.
więcej informacji...
17 śmiertelnych błędów szefa. Wydanie II rozszerzone
Trzymasz w ręce sensacyjną powieść menedżerską - sensacyjną nie tylko ze względu na prezentowany gatunek literacki. Ta książka wciąga i mrozi krew w żyłach przede wszystkim dlatego, że opowiada o błędach dzisiejszych menedżerów. Obnaża potknięcia Twojego szefa. Wytyka także Twoje własne pomyłki. A na sam koniec radzi, jak z nich wybrnąć. To wszystko podane jest za pomocą niebanalnej fabuły i barwnie sportretowanych postaci.
więcej informacji...
Nie daj się złemu szefowi i kiepskim kolegom
Włosi szczycą się tym, że pracują po to, by żyć, podczas gdy większa część Europy żyje po to, by pracować. A czego Ty oczekujesz od swojego życia zawodowego? Jeśli uważasz, że praca powinna być czymś więcej niż tylko przystankiem na drodze do kolejnych wakacji, jeśli chcesz wykonywać swoje obowiązki z satysfakcją, nieustannie się rozwijać, a przy tym stworzyć sobie zdrową i pozytywną atmosferę w środowisku zawodowym, możesz to osiągnąć. Ta książka powstała po to, by udowodnić, że nic nie jest w stanie przeszkodzić Ci w realizowaniu Twoich planów - nawet w niekorzystnych warunkach rynkowych.
więcej informacji...
Public Relations w Internecie
Rozwój internetu dokonał przełomu w komunikacji społecznej. Ci, którzy potrafią odpowiednio wykorzystać jego możliwości, szybko zyskują przewagę na tymi, którzy nie dostrzegają jego potencjału. Dzięki swojej dostępności i rozpowszechnieniu internet stał się głównym narzędziem przesyłu informacji. W świecie biznesu dobra komunikacja zawsze odgrywała ważną rolę, jednak wraz z nastaniem ery Internetu -- stała się kluczową przesłanką sukcesu.
więcej informacji...
Konto Standard
Konto na serwerze hostingowym SZU.pl na stronę internetową, skrzynki e-mail i bazy danych o pojemności 200 MB
więcej informacji...
Pakiet 2000 wyświetleń bannera reklamowego
Pakiet 2000 wyświetleń bannera reklamowego w systemie wymiany bannerów dla firm i instytucji Banner2Business
więcej informacji...
Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności
Zawrotna szybkość, z jaką pędzi świat nowego milenium, niejednego z nas przyprawia o ból głowy. A gdyby tak powiedzieć STOP temu szaleństwu? Spojrzeć z boku na swoje obowiązki, piętrzące się na biurku dokumenty i skrzynkę odbiorczą, zalaną mailami? Zmniejszyć prędkość na bieżni, po której gonisz swój cel? Czy wiesz, że wystarczy zastosować spójny system zarządzania zawodowym chaosem i wirem życia prywatnego, by odzyskać spokój umysłu, a w dodatku poprawić kreatywność i efektywność?
więcej informacji...
Wkrótce kolejne nagrody!
Chcesz zostać sponsorem nagród? kliknij tu
Regulamin akcji: kliknij tu
REGULAMIN  |  O NAS  |  KONTAKT  |  PRZYJACIELE  |  NAPISALI O NAS  |  NEWS
ISO 9001:2008
(c) BV Sp. z o.o.   hosting: Szu.pl
NAGRODY
Tu dowiesz się wszystkiego o naszej akcji „Bądź aktywny - wygrywaj z Biznes-Klasą!" O co chodzi? Nagradzamy aktywnych na naszym profilu!
Wystarczy rozwijać swój profil i korzystać z narzędzi Biznes-Klasy. Aby wygrać, trzeba zbierać promocyjne punkty - „e-lary”. Można je zdobywać za aktywne działania na Biznes-Klasie – szczegóły znajdziesz obok. Na tej stronie mogą zgłaszać się także ci, którzy chcą ufundować nagrody – lista sponsorów jest wciąż otwarta!
Laureatem naszej akcji może zostać KAŻDY użytkownik portalu. Bądź aktywny – nagrody czekają! Zapraszam do udziału!
 




Dlaczego warto korzystać z serwisów społecznościowych? Promocja firmy i jej produktów, poszukiwanie tańszych usług, budowa wizerunku - to tylko niektóre korzyści, jakie firmy mogą osiągnąć dzięki portalom społecznościowym. To nowe narzędzie do rozwoju i tani sposób na dotarcie do tysięcy użytkowników. Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Biznes-Klasa.pl - w ostatnich czasach możemy zauważyć ogromną popularność serwisów społecznościowych. Aż 80 proc. polskich internautów odwiedziło już jakąś społecznościówkę, a ponad 2/3 ma profil na co najmniej jednym takim portalu! - takie są wyniki pierwszej polskiej edycji badania "Never Ending Friending". Prawie połowa osób korzystających z internetu zagląda do społecznościówki codziennie lub prawie codziennie. Warto pamiętać, że serwisy takie jak Facebook.com, Biznes-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, Nasza-Klasa.pl, GoldenLine.pl czy Profeo.pl są współtworzone przez użytkowników, którzy często mają wspólne zainteresowania. To sprawia, że dzięki nim można dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy. Są więc skutecznym narzędziem marketingowym. Ten potencjał nie mógł nie zostać zauważony przez ludzi związanych z biznesem. Coraz popularniejsze są portale, które skupiają przedsiębiorców. Dla nich jest to miejsce, w którym mogą promować swoje firmy, znaleźć nowych pracowników i tanie usługi. Ale nie tylko - tu można przede wszystkim nawiązać nowe, korzystne kontakty biznesowe. Ciekawe pod tym względem portale to np. Biznes-Klasa.pl, GoldenLine.pl oraz Profeo.pl. Z badań przeprowadzonych przez Gemius na zlecenie Profeo.pl wynika, że dzięki serwisom społecznościowym połowa użytkowników biznesowych nawiązała nowe znajomości. Jedna trzecia badanych spotkała się z osobami, z którymi kontaktowała się na biznesowym portalu społecznościowym. Natomiast 21 proc. już zrealizowało wspólne przedsięwzięcie z osobą poznaną w serwisie! Firmy są coraz częściej obecne w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Biznes-Klasa.pl także dlatego, że mogą spotkać tam swoich klientów. Co ciekawe - jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Jupiter Research - aż jedna trzecia internautów przyznaje, że społecznościówki wpływają na ich decyzje zakupowe. Skąd tak wysoki wynik? Chodzi m. in. o to, że członkowie tej samej społeczności cieszą się większym zaufaniem. Z kolei aż 85 proc. użytkowników społecznościówek uważa, że przedsiębiorstwa powinny współpracować ze swoimi klientami wykorzystując do tego społeczności internetowe (badania Opinion Research). Przedsiębiorcy z pewnością powinni mieć to na uwadze, wchodząc na portale takie, jak np. na Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Grono.net, Biznes-Klasa.pl. Przed podjęciem decyzji o założeniu konta warto przyjrzeć się portalom i zastanowić się, czego od nich oczekujemy. Jeśli chodzi o zdobycie perspektywicznych znajomych do biznesu, interesującą opcją będzie Biznes-Klasa.pl. Powstała ona przede wszystkim po to, aby ułatwić osobom i firmom kontakty biznesowe. Hasło portalu to "Po znajomości - zawsze łatwiej". Mimo, że działa dopiero od listopada, wyróżnia się liczbą funkcji i narzędzi. Aby rozwijać działalność i ofertę firmy na portalu, można tu nie tylko zamieścić ofertę firmy, artykuły i udzielać się na branżowym forum - ale też m.in. organizować spotkania, informować o ciekawych wydarzeniach, umieszczać zapytania biznesowe i uczestniczyć w grupach branżowych. Na portalu Biznes-Klasa.pl wykorzystano model polegający na odświeżaniu znajomości, tym razem z pracy. Na portalu dostępna jest specjalna wyszukiwarka osób i firm. Każdy może w ramach swojego profilu stworzyć własną ścieżkę zawodową oraz opisać aktualną działalność. Użytkownicy portalu zobowiązani są do wzajemnej pomocy w kontaktach biznesowych. Na takich portalach można poznać wiele osób prowadzących biznes w interesujących nas branżach. Wielu z nich to znajomi naszych znajomych - a dzięki temu można prowadzić z nimi interesy na bardziej swobodnej, koleżeńskiej stopie. Warto mieć jak najwięcej kontaktów, bo im więcej znajomości, tym więcej korzyści. Takie kontakty dają Facebook.com, Biznes-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl, Profeo.pl. Dla firm portale biznesowe to ogromna baza informacji dotyczących rynku i branży. Dlatego też tak często korzystają z serwisów typu GoldenLine.pl, Biznes-Klasa.pl czy Profeo.pl. Na Biznes-Klasie przedsiębiorcy mogą pisać nie tylko o swoich produktach, ale też - co jest szczególnie cenną możliwością - sami mogą zostać moderatorami grup dotyczących konkretnych branż. Moderatorzy branż działają wykorzystując już gotowe narzędzia i popularność serwisu. Mogą zgłaszać własne pomysły, moderować forum i umieszczać nowości dotyczące przedsiębiorstwa i branży. Taka aktywność z pewnością służy rozwojowi firmy. Biznesowe społeczności internetowe działają jak spotkania online dla specjalistów z dziedziny biznesu. Tak działa m.in. LinkedIn.com, Biznes-Klasa.pl, GoldenLine.pl czy Profeo.pl. Przedsiębiorcy mogą tu nawiązywać kontakty bezpośrednio ze sobą lub w ramach grup, które skupiają osoby o podobnych zainteresowaniach i wspólnych celach. Np. na portalu Biznes-Klasa.pl służy temu użyteczne narzędzie "Grupy branżowe". To osoby i firmy skupione wokół konkretnych branż. Tu można znaleźć osoby, które mają podobne problemy branżowe, podzielić się pomysłami i dowiedzieć, jak rozwinąć swoją działalność. Jeśli nie ma interesującej grupy, każdy może stworzyć nową. Co ważne, każdy może zostać moderatorem grupy branżowej. Na portalach społecznościowych pojawia się coraz więcej ciekawych narzędzi, które przyciągają użytkowników. Jednak tych jest dużo i nie zawsze są skuteczne. Warto więc skupić się na takich, które stale wprowadzają nowości, dzięki którym na portalu rzeczywiście widać ruch i aktywność. Jednym z najlepszych przykładów jest portal Biznes-Klasa.pl, który powstał właśnie po to, aby ułatwić osobom i firmom kontakty biznesowe. Portal przyciąga użytkowników głównie dzięki kolejnym wdrażanym przez siebie innowacjom. Ciekawe opcje mają też Facebook.com, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl czy Profeo.pl. W obecnych czasach jesteśmy coraz bardziej zaangażowani w życie internetowe - często staje się ono naszym drugim życiem. Jak pokazują badania, użytkownicy wurtualnych społeczności coraz rzadziej korzystają z innych mediów. Wg TNS, Teenage Research Unlimited i Marketing Evolution co piąta osoba zaangażowana w społecznościówki przestaje korzystać z innych form rozrywki, takie jak oglądanie telewizji, gry komputerowe czy nawet inne strony internetowej sieci. To powoduje, że takie portale, jak Facebook.com, Biznes-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl, Profeo.pl cieszą się coraz większą popularnością. Dla 15 proc. internautów logowanie się na popularny serwis, taki jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl to pierwsza czynność każdego dnia. Z kolei 16 proc. internautów robi to przed pójściem do pracy lub szkoły, 25 proc. - w czasie przeznaczonym na pracę lub naukę, 31 proc. - po powrocie do domu, a 68 proc. - wieczorem. Co ciekawe, mimo że z portali społecznościowych można korzystać tylko za pośrednictwem internetu, są one znane nie tylko internautom. Bo któż nie słyszał o serwisach Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com czy Grono.net? Co internauci najczęściej robią w portalach społecznościowych? Najpopularniejszą formą ich aktywności jest ocenianie zawartości serwisów oraz narzędzi i produktów oferowanych przez sieć. Takie oceny zostawia w internecie 4 na 5 użytkowników. Z kolei 2 na 3 zamieszcza w sieci fotografie oraz pliki multimedialne, a blisko połowa zostawia komentarze. Dotyczy to oczywiście popularnych i skutecznych portali, takich jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl. Dlaczego portale społecznościowe cieszą się tak dużą popularnością? Z upływem lat więzy w społeczeństwie stawały się coraz słabsze - a serwisy społecznościowe stały się okazją do ich nawiązania i odnowienia. Ten pogląd ma potwierdzenie w wynikach badań Womma.org. Według nich osoby zarejestrowane na serwisach społecznościowych wykorzystują je w pierwszej kolejności do kontaktów z przyjaciółmi (69 proc.), odświeżania znajomości ze znajomymi, z którymi stracili kontakt (46 proc.) oraz komunikacji z członkami rodziny (41 proc.). Warto zwrócić uwagę na to, że społecznościówki, oprócz zapewniania nam przyjemności w wolnym czasie, są także źródłem wiarygodnych informacji. Wiadomości, które na nich znajdziemy, są wolne od maniery znanej z newsów, a jednocześnie pozbawione komercyjnego podtekstu. Siłę takich portali, jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl stanowi szczerość i prawdziwość przekazu zamieszczanego przez użytkowników. Bo to użytkownicy są tu autorami i bardzo często moderatorami. Np. na Biznes-Klasie każdy może zostać moderatorem grupy branżowej i w jej ramach rozwijać swoją firmę i branżę - wykorzystując już gotowe narzędzia i popularność portalu. To bardzo interesująca opcja dla wszystkich osób, które chcą aktywnie działać w swoich branżach, a jednocześnie promować swoje firmy i usługi. Serwisy społecznościowe to najlepszy dowód na to, że mimo ciągłej komercjalizacji internet jest wciąż znakomitym miejscem do wolnej, niezależnej wymiany poglądów i stanowisk między ludźmi. To również dlatego Biznes-Klasa.pl, Facebook.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl czy Profeo.pl wciąż zyskują nowych użytkowników. Jak wskazują badania, aż 75 proc. użytkowników internetu traktuje serwisy społecznościowe jako użyteczne narzędzie kontaktu z innymi. Co ważne, pomagają one przezwyciężyć różne bariery i przeszkody w kontakcie, takie jak odległość czy nieśmiałość użytkowników. Największą tajemnicą sukcesu serwisów społecznościowych jest zjawisko, które określamy jako Web2.0. Dzięki niemu internet otworzył się na zwykłych ludzi - i dał im niespotykane dotychczas możliwości prezentacji siebie oraz publikacji. Dziś każdy może zdecydować, jakie pliki chce zamieszczać i z kim chce się kontaktować przez sieć. Jeszcze kilkanaście lat temu było to nie do pomyślenia, więc tym bardziej nie do zrealizowania. Internetowa sieć przewróciła całą sytuację. Dziś jesteśmy w punkcie, w którym portale społecznościowe zawojowały internetem. Facebook.com, Nasza-Klasa.pl czy MySpace.com popularnością biją na głowę "standardowe" serwisy i ich klasyczną ofertę. Biznesowe serwisy społecznościowe to świetne miejsce do znalezienia pracy oraz pracownika. Warto pamiętać, że wielu pracodawców najchętniej zatrudniałoby w firmie osoby znane, w tym rodzinę. Zamknięta społeczność, jaką jest serwis społecznościowy, daje namiastkę takiej wspólnoty i poczucie przynależności do grupy. Osoby znajome, choćby tylko z listy na Biznes-Klasie, cieszą się naszym większym zaufaniem. Warto o tym pamiętać w kontekście poszukiwania pracy. Ale także specjaliści od rekrutacji coraz częściej szukają pracowników na portalach społecznościowych, takich jak GoldenLine.pl, Biznes-Klasa.pl, Profeo.pl czy LinkedIn.com. Liczą są dla nich nie tylko informacje o przebytych kursach i posiadanych umiejętnościach, równie ważna jest osobowość i zainteresowania. Dział "Praca" na portalu Biznes-Klasa.pl jest jednym z najbardziej rozbudowanych działów. Został on podzielony na dwie części: "Szukam pracownika" i "Szukam pracy". Pierwsza jest przeznaczona dla wszystkich firm, które mają oferty zatrudnienia. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać z wyszukiwarki osób poszukujących pracy i przeglądać zamieszczone CV. Z kolei część "Szukam pracy" została stworzona z myślą o osobach, które chcą znaleźć pracę lub przymierzają się do zmiany obecnej. Tu mogą zostawić swoje CV jako plik w formacie doc lub pdf. W dziale znajduje się też wyszukiwarka gotowych ofert zatrudnienia, które można przeglądać wg m.in. stanowisk, branż, województw i słów kluczowych. Dzięki temu osoby poszukujące zatrudnienia mogą znaleźć pracę zgodną ze swoimi preferencjami i kwalifikacjami. Warto zwrócić uwagę, że dział "Praca", mimo że funkcjonalnością wcale nie odbiega od wiodących portali tego typu, jest w 100 procentach bezpłatny - czego nie można powiedzieć o wielu portalach, które pomagają w szukaniu pracy. Kolejnym praktycznym narzędziem na portalu Biznes-Klasa.pl są "Darmowe ogłoszenia". Każda firma może zamieścić tu dowolną ilość ofert dotyczących swojej działalności. Tym rozwiązaniem powinni zainteresować się przedsiębiorcy, którym zależy na prezentacji oferty swojej firmy, produktów i usług. Teraz mogą umieścić każde, nawet najbardziej szczegółowe ogłoszenie dotyczące ich przedsiębiorstwa. Liczba ogłoszeń, które można dodać, jest nieograniczona. Do najbardziej ciekawych opcji należy też "Organizator Spotkań". Jak sama nazwa wskazuje, ułatwia on zorganizowanie spotkań ze swoimi znajomymi. Wystarczy wybrać odpowiadający termin oraz osoby, do których ma dotrzeć wiadomość o planowanym spotkaniu. One odpowiadają, które terminy im pasują. "Organizator Spotkań" wskazuje dokładną datę, która pasuje wszystkim zaproszonym osobom. To, kto odpowiedział na zaproszenie, można sprawdzić na stronie głównej spotkań. Z kolei w dziale "Wydarzenia" na portalu Biznes-Klasa.pl każdy może zamieścić informację o wydarzeniach związanych z biznesem, które odbędą się w okolicy, a warto polecić je innym użytkownikom Biznes-Klasy. Wyszukiwarka pokazuje zaproszenia na takie wydarzenia, m.in. na konferencje, szkolenia, seminaria, spotkania biznesowe. Można tu przeczytać m.in. o celu spotkania, adresatach, organizatorze i programie. W wyszukiwarce można też wybrać opcję przeglądania wydarzeń z wybranego miasta lub województwa. Od niedawna Biznes-Klasa.pl ma też nowy design. W nowej szacie strony są bardziej dopracowane pod względem graficznym. Pojawiło się też wiele nowych i atrakcyjnie wizualnych elementów. Zmiany dotyczą także kolorystyki. Generalnie portal jest teraz bardziej przyjazny dla oka, bardziej przejrzysty - a przez to bardziej praktyczny. Jedną z najważniejszych zmian, której nie widać, jest zupełnie nowy silnik. Jego wprowadzenie znacznie podwyższyło standardy bezpieczeństwa Biznes-Klasy. Światowymi liderami wśród serwisów społecznościowych są MySpace i Facebook. W MySpace.com każdy dostaje osobisty profil, a wraz z nim narzędzia do grupowania i dzielenia się plikami - chodzi tu m.in. o zdjęcia, muzykę, teledyski, filmy, dokumenty. Każdy użytkownik może też prowadzić własnego bloga. Jednak MySpace.com przyciąga użytkowników przede wszystkim muzyką. Każdy artysta może utworzyć tu profil oraz zamieszczać swoje utwory i teledyski. Użytkownicy nie mają problemu ze znalezieniem swoich ulubionych wykonawców, ponieważ MySpace.com jest podzielony według gatunków muzycznych. Osoby zarejestrowane na serwisie mogą też kupować nagrania - cenę określają sami artyści. Na MySpace.com zarejestrowanych jest dużo prawdziwych profili gwiazd muzyki, które zamieszczają tam swoją twórczość. Facebook w pierwszej chwili wydaje się standardowym serwisem - oprócz opisu użytkownika można na niż zamieścić informacje o swojej szkole, fotografie, jak też dodawać znajomych i kontaktować się z nimi. Jednak od innych portali różni się aplikacjami, które można podłączyć do profilu - chodzi o wiadomości, zdjęcia i filmiki. Facebook na bieżąco pokazuje zmiany wprowadzane na profilach przez znajomych - co ważne, można na nie od razu reagować i komentować. Bardzo ciekawą opcją na portalu są też niestandardowe sondy zamieszczane przez administratorów. Zdecydowanym liderem w Polsce jest Nasza-Klasa.pl, która istnieje od listopada 2006 roku. Każdy osoba może tu znaleźć znajomych ze szkolnych lat. Oprócz założenia profilu użytkownik może m.in. przyłączać się do klas i szkół, w których się uczył, zapraszać znajomych oraz zamieszczać zdjęcia i wiadomości. Szczyt popularności Naszej-Klasy to przełom lat 2007/2008, kiedy informacje o istnieniu portalu ukazały się w największych stacjach telewizyjnych i radiowych oraz na rynku prasowym. Powstała swoista moda na Naszą-Klasę. Socjologowie z jednej strony mówili o fenomenie, a z drugiej tłumaczyli to społeczną naturą człowieka, jego wrodzonym dążeniu do bycia w grupie i ciekawości losami pozostałych członków grupy. Jak wskazały badania "Never Ending Friending" przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych, serwisy społecznościowe w życiu internautów stały się najbardziej atrakcyjnym medium. Świadczą o tym choćby odpowiedzi na pytanie "Jeśli miałbyś wolne 15 minut, którą z poniższych rzeczy byś zrobił?". Najwięcej ankietowanych wybrało odpowiedź "Przeglądanie serwisów społecznościowych". Do wyboru były też takie opcje, jak rozmowa przez telefon komórkowy, oglądanie telewizji, przeglądanie internetu czy gry wideo. W ramach tego samego badania 70 proc. ankietowanych odpowiedziało, że nigdy nie nudzi się na serwisach społecznościowych, a 45 proc., że dzięki nim ich życie stało się bardziej ekscytujące. I jeszcze jeden ważny wynik, tym razem dotyczący sfery biznesowej - 40 proc. badanych przyznało, że dzięki serwisowi odkryli marki i produkty, które potem bardzo polubili. Jeszcze raz potwierdza się, że jest to znakomite narzędzie dla firm, które mogą wykorzystywać serwisy na potrzeby kampanii reklamowej w formie ogłoszeń. A ponieważ internet funkcjonuje w skali globalnej, serwisy ułatwiają promocję i kontakty na całym świecie. Portale społecznościowe, takie jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl przeżywają swój rozkwit. Są tanią i skuteczną formą promocji - jednak polskie firmy wciąż wykorzystują je w niewielkim stopniu, nie dostrzegając wielu korzyści z obecności na społecznościówkach. A przecież, jak podaje eMarketer, jedna trzecia internautów bardziej ufa swoim znajomym z sieci niż internetowym reklamom i sprzedawcom. Może więc lepiej - zamiast stać z boku - korzystać z portali społecznościowych, aby działały na naszą korzyść? Odpowiedź jest właściwie oczywista. Facebook.com, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl dają użytkownikom ogromne możliwości.