Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Biznes-Klasa.pl - w ostatnich czasach możemy zauważyć ogromną popularność serwisów społecznościowych. są współtworzone przez użytkowników, którzy często maj? wspólne zainteresowania. To sprawia, że dzięki nim można dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy. S? więc skutecznym narzędziem marketingowym. Coraz popularniejsze s? portale, które skupiają przedsiębiorców. Dla nich jest to miejsce, w którym mogą promować swoje firmy, znaleźć nowych pracowników i tanie usługi. Ale nie tylko - tu można przede wszystkim nawiązać nowe, korzystne kontakty biznesowe. Firmy s? coraz częściej obecne w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Biznes-Klasa.pl także dlatego, że mogą spotkać tam swoich klientów.


ZGŁOŚ BŁAD
Jeżeli zauważyłeś błąd na stronie lub naruszenie regulaminu, możesz to zgłosić, opisując w kilku zdaniach. Jeżeli nie jesteś zalogowany podaj swoje dane :



ROZDAJEMY NAGRODY!

Programy antywirusowe, pakiety hostingowe, pakiety reklamy internetowej, ciekawe książki biznesowe, drzewka i krzewy ozdobne.

Jak dostać nagrodę?

Wystarczy być aktywnym użytkownikiem, korzystać z dostępnych funkcji, zapraszać swoich znajomych, udzielać się na forum.

Nagradzamy aktywnych!
dowiedz się więcej
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
ZAMIEŚĆ INFORMACJĘ WYSZUKIWARKA ARCHIWUM
pokaż wiadomości z działu:    
 

Mistrzowski SUV dla Mistrzyni. Kamila LiĂŚwinko ze wsparciem dealera Audi
2017-11-17 17:22:34 | Sport, rekreacja
Kamila LiĂŚwinko to bez wÂątpienia jedna najjaÂśniejszych gwiazd nie tylko podlaskiej ale i polskiej lekkoatletyki. Teraz kariera sportsmenki nabierze dodatkowego rozpĂŞdu – i to dosÂłownie - bowiem mistrzyni poruszaĂŚ siĂŞ bĂŞdzie nowym, „mistrzowskim” SUVem Audi Q5. To efekt wspó³pracy z dealerem tej marki, biaÂłostockim...
Walka ze smogiem? Wszystko zaczyna siĂŞ w naszym domu
2017-11-17 17:22:15 | Budownictwo, materiały
Niedawno obchodziliÂśmy ÂŚwiatowy DzieĂą Czystego Powietrza – to okazja do zastanowienia siĂŞ, w jaki sposĂłb moÂżemy zadbaĂŚ o jakoœÌ powietrza, ktĂłrym oddychamy. Nie jest tajemnicÂą, Âże walka ze smogiem to powaÂżny problem nie tylko w Polsce. Mamy jednak ogromny wpÂływ na zredukowanie emisji zanieczyszczeĂą. Jak to zrobiĂŚ? Sezon...
Armafix AF firmy Armacell – profesjonalny system izolacyjny zapobiegajÂący mostkom termicznym
2017-11-17 17:21:59 | Budownictwo, materiały
W instalacjach klimatyzacyjnych i ch³odniczych za ka¿dym razem, gdy niezbêdne jest zainstalowanie uchwytu, istnieje ryzyko powstania mostka termicznego. Oznacza to mo¿liwoœÌ bezpoœredniego przep³ywu ciep³a pomiêdzy rur¹ a zamontowan¹ na niej obejm¹. Szczególnego znaczenia nabiera wiêc zapewnienie doskona³ego izolowania pomiêdzy...
Drewno zaklĂŞte w gresie – pÂłyty Sundeck z linii Libet Ceramic
2017-11-17 17:21:39 | Wyposażenie wnętrz
Starannie odwzorowany rysunek s³ojów i klasyczne kolory sprawiaj¹, ¿e p³yty Sundeck z linii Libet Ceramic idealnie oddaj¹ urodê naturalnego drewna. Ale na wyj¹tkowym designie walory tego produktu siê nie koùcz¹. To tak¿e ponadprzeciêtna wytrzyma³oœÌ oraz funkcjonalnoœÌ, charakterystyczne dla wysokiej jakoœci gresu...
Bezglutenowe przysmaki od firmy SmakMAK - Smalec z cebulkÂą i miĂŞsem oraz Smalec z czosnkiem
2017-11-17 17:21:14 | Art. spożywcze
Smalce w diecie PolakĂłw cieszÂą siĂŞ ogromnÂą popularnoÂściÂą. W szerokim asortymencie marki SmakMAK znajdziemy ró¿ne warianty tego przysmaku, w tym jedne z najmocniej cenionych przez konsumentĂłw pozycje– Smalec z cebulkÂą i miĂŞsem oraz Smalec z czosnkiem. Obydwa produkty sÂą bezglutenowe, a ich wyjÂątkowy smak budzÂący skojarzenia z...
RegaÂły i komody dzieciĂŞce skÂładane jak klocki
2017-11-17 17:21:01 | Wyposażenie wnętrz
Rega³y i komody, w pokoju dzieciêcym, s¹ miejscem do przechowywania nie tylko ubraù, ale równie¿ ksi¹¿ek, przyborów szkolnych czy zabawek. Powinny byÌ nie tylko praktyczne, ale równie¿ tworzyÌ przyjazn¹ atmosferê. Dlatego warto wybraÌ takie, które nie tylko przypominaj¹ klocki do zabawy, ale równie¿ mo¿na je sk³adaÌ z...
[PR] MECH SGK3 RGB - nowy "mechanik" od Sharkoon
2017-11-17 17:18:43 | Komputery, peryferia, www
Niemiecki producent Sharkoon wypuszcza na nasz rynek nowÂą trzeciÂą wersjĂŞ najlepiej sprzedajÂącego siĂŞ mechanika. Tym razem mowa o klawiaturze gamingowej Sharkoon SKILLER MECH SGK3 RGB. Model ten ma do wyboru 16.8 milionów kolorów podÂświetlenia. Dodatkowo moÂżemy wybraĂŚ na nim 20 fabrycznie ustawionych efektów, a takÂże 5 ...
OnePlus 5T oficjalnie zaprezentowany - nowy design w starej cenie
2017-11-17 17:18:43 | Telekomunikacja, elektrotechnika
Liczne przecieki sprawiÂły, Âże OnePlus nie pozostaÂło dziÂś nic innego jak oficjalnie potwierdziĂŚ docierajÂące do nas od kilku tygodni informacje oraz ujawniĂŚ cenĂŞ nowego smartfona (tu do koĂąca nie byÂło jasnoÂści). SprzĂŞt to tak naprawdĂŞ nieco usprawniona wersja tegorocznego "zabójcy flagowców", której...
EA na razie rezygnuje z mikrotransakcji w Star Wars: Battlefront II
2017-11-17 17:18:42 | Komputery, peryferia, www
EA ostatnio znalaz³o siê w ogniu krytyki graczy i nie chodzi tu tylko o Star Wars: Battlefront II, ale o ca³¹ politykê tego wydawcy, niemniej wydaje siê, ¿e czara goryczy przela³a siê w³aœnie za spraw¹ najnowszej produkcji studia DICE. I trudno siê dziwiÌ niezadowolonym graczom, jeœli p³ac¹c za grê pe³noprawn¹ kwotê...
Nowy Roadster i ciĂŞÂżarĂłwka zaprezentowane przez TeslĂŞ
2017-11-17 17:18:41 | Motoryzacja
KomuÂś nowÂą ciĂŞÂżarówkĂŞ albo Roadstera? OczywiÂście elektryczne, bo dziÂś w nocy doczekaliÂśmy siĂŞ zapowiedzi nowych pojazdów od Tesli. CiĂŞÂżarówka byÂła spodziewana i mocno wyczekiwana, ale nowy Roadster to spora niespodzianka. 3 silniki (1 z przodu i 2 z tyÂłu), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 1,9 sekundy i ...
Vimeo doczekaÂło siĂŞ wsparcia dla HDR i 8K
2017-11-17 17:18:40 | Komputery, peryferia, www
YouTube ma absolutnie dominujÂącÂą pozycjĂŞ jeÂśli chodzi o serwisy wideo dostĂŞpne na rynku, ale nie oznacza to, Âże Vimeo zamierza siĂŞ poddawaĂŚ i firma wÂłaÂśnie znaczÂąca usprawniÂła swojÂą ofertĂŞ, dziĂŞki czemu powinna byĂŚ ona bardziej konkurencyjna dla twórców treÂści, którzy zamieszczajÂą swoje dzieÂła w...
Killer is Dead Nightmare Edition do zgarniĂŞcia za darmo
2017-11-17 17:18:39 | Komputery, peryferia, www
Darmowych gier nigdy za wiele, wiĂŞc jeÂśli macie ochotĂŞ na kolejnÂą, to tym razem w Wasze rĂŞce moÂże wpaœÌ Killer is Dead od Grasshopper Manufacture. Gra rozdawana jest przez The Humble Store, który ÂświĂŞtuje w ten sposób jesiennÂą wyprzedaÂż. Nie jest to co prawda najÂświeÂższy tytuÂł, poniewaÂż pierwotnie zadebiutowaÂł w ...
[PR] MECH SGK3 RGB - nowy "mechanik" od Sharkoon
2017-11-17 17:18:39 | Komputery, peryferia, www
Niemiecki producent Sharkoon wypuszcza na nasz rynek nowÂą trzeciÂą wersjĂŞ najlepiej sprzedajÂącego siĂŞ mechanika. Tym razem mowa o klawiaturze gamingowej Sharkoon SKILLER MECH SGK3 RGB. Model ten ma do wyboru 16.8 milionów kolorów podÂświetlenia. Dodatkowo moÂżemy wybraĂŚ na nim 20 fabrycznie ustawionych efektów, a takÂże 5 ...
Corsair prezentuje wygodne i wytrzymaÂłe sÂłuchawki dla graczy HS50
2017-11-17 17:18:39 | Komputery, peryferia, www
Corsair zaprezentowaÂł swój nowy zestaw sÂłuchawkowy o nazwie HS50, który dziĂŞki regulowanym miĂŞkkim nausznikom i aluminiowej konstrukcji gwarantowaĂŚ ma wygodĂŞ podczas gry oraz wysokÂą jakoœÌ wykonania i wytrzymaÂłoœÌ. Dodatkowo, odpinany mikrofon oferuje komfort uÂżytkowania niezaleÂżnie od zastosowania – podczas...
Jak sprawiĂŚ, aby rzĂŞsy rosÂły?
2017-11-16 15:29:43 | Kosmetyka, uroda
Osoby ze skĂłrÂą wraÂżliwÂą, ktĂłre chciaÂłyby wzmocniĂŚ swoje rzĂŞsy, stosowaĂŚ powinny hipoalergiczne serum, oparte na pochodnej prostaglandyn. Pobudza ono rzĂŞsy do wzrostu, hamuje ich wypadanie, sprawia, iÂż stajÂą siĂŞ grubsze i ciemniejsze. W jego skÂładzie znajduje siĂŞ takÂże ekstrakt ze Âświetlika lekarskiego, ktĂłry dziaÂła na oczy jak...
Do³¹cz do gwiezdnej dru¿yny Ben 10 w Galerii Pó³nocnej!
2017-11-16 15:29:28 | Po godzinach - na wesoło
W weekend 18-19 listopada Galeria Pó³nocna zaprasza najm³odszych na spotkanie z Benem Tennysonem, bohaterem popularnej kreskówki Ben 10 i jego przyjació³mi. Walcz z kosmitami, zbierz w³asn¹ dru¿ynê super bohaterów i zdobywaj punkty mocy w gwiezdnym quizie. Na uczestników misji w Galerii Pó³nocnej czekaj¹ wyj¹tkowe nagrody -...
Jedynka wprowadza na rynek nowÂą liniĂŞ zmywalnych farb do Âścian
2017-11-16 15:29:05 | Wyposażenie wnętrz
Marka Jedyna wprowadza do sprzeda¿y now¹ liniê wysokiej jakoœci, lateksowych farb do œcian i sufitów - Jedynka Deco & Protect. Wysoce odporne na zmywanie umo¿liwiaj¹ ³atwe usuwanie plam i zabrudzeù ze œcian, zapewniaj¹c przy tym doskona³e krycie i trwa³oœÌ koloru. Dostêpne s¹ w 36 gotowych odcieniach, z pomoc¹ których mo¿na...
PÂłyty aÂżurowe – prosty sposĂłb na estetycznÂą i ekologicznÂą nawierzchniĂŞ
2017-11-16 15:28:48 | Budownictwo, materiały
Kszta³towanie przestrzeni wokó³ domu coraz czêœciej odbywa siê w sposób œwiadomy i odpowiedzialny. Szeroka oferta dostêpnych na rynku produktów oraz ³atwiejszy dostêp do fachowej wiedzy sprawiaj¹, ¿e dziœ chêtniej ni¿ jeszcze kilka lat temu siêgamy po produkty nie tylko estetyczne, funkcjonalne i wyj¹tkowo trwa³e, ale tak¿e...
Przed³u¿enie wspó³pracy firm Castrol i Volvo Car Group
2017-11-16 15:28:25 | Kontakty, współpraca
W ramach partnerstwa firmy bĂŞdÂą pracowaĂŚ nad zmniejszeniem zuÂżycia paliwa, a co za tym idzie – zwiĂŞkszeniem odpornoÂści silnikĂłw na ró¿nice w jego jakoÂści w ró¿nych czĂŞÂściach Âświata oraz nad konsekwencjami przyszÂłych trendĂłw w dziedzinie motoryzacji. Naukowcy firmy Castrol i inÂżynierowie Volvo podjĂŞli Âścis³¹...
Dachser zaprezentuje siĂŞ w ÂŁodzi przed studentami
2017-11-16 15:28:04 | Transport, spedycja
Dachser, globalny operator logistyczny, weÂźmie udziaÂł w targach pracy na Uniwersytecie ÂŁĂłdzkim, organizowanych przez uczelniane biuro karier. Studenci i absolwenci bĂŞdÂą mogli spotkaĂŚ siĂŞ z przedstawicielami firmy 16 listopada na Wydziale ZarzÂądzania UÂŁ. Osoby, ktĂłre odwiedzÂą stoisko Dachser, bĂŞdÂą mogÂły dowiedzieĂŚ siĂŞ, co firma...
zobacz starsze artykuły
REGULAMIN  |  O NAS  |  KONTAKT  |  PRZYJACIELE  |  NAPISALI O NAS  |  NEWS
ISO 9001:2008
(c) BV Sp. z o.o.   hosting: Szu.pl
 




Dlaczego warto korzystać z serwisów społecznościowych? Promocja firmy i jej produktów, poszukiwanie tańszych usług, budowa wizerunku - to tylko niektóre korzyści, jakie firmy mogą osiągnąć dzięki portalom społecznościowym. To nowe narzędzie do rozwoju i tani sposób na dotarcie do tysięcy użytkowników. Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Biznes-Klasa.pl - w ostatnich czasach możemy zauważyć ogromną popularność serwisów społecznościowych. Aż 80 proc. polskich internautów odwiedziło już jakąś społecznościówkę, a ponad 2/3 ma profil na co najmniej jednym takim portalu! - takie są wyniki pierwszej polskiej edycji badania "Never Ending Friending". Prawie połowa osób korzystających z internetu zagląda do społecznościówki codziennie lub prawie codziennie. Warto pamiętać, że serwisy takie jak Facebook.com, Biznes-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, Nasza-Klasa.pl, GoldenLine.pl czy Profeo.pl są współtworzone przez użytkowników, którzy często mają wspólne zainteresowania. To sprawia, że dzięki nim można dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy. Są więc skutecznym narzędziem marketingowym. Ten potencjał nie mógł nie zostać zauważony przez ludzi związanych z biznesem. Coraz popularniejsze są portale, które skupiają przedsiębiorców. Dla nich jest to miejsce, w którym mogą promować swoje firmy, znaleźć nowych pracowników i tanie usługi. Ale nie tylko - tu można przede wszystkim nawiązać nowe, korzystne kontakty biznesowe. Ciekawe pod tym względem portale to np. Biznes-Klasa.pl, GoldenLine.pl oraz Profeo.pl. Z badań przeprowadzonych przez Gemius na zlecenie Profeo.pl wynika, że dzięki serwisom społecznościowym połowa użytkowników biznesowych nawiązała nowe znajomości. Jedna trzecia badanych spotkała się z osobami, z którymi kontaktowała się na biznesowym portalu społecznościowym. Natomiast 21 proc. już zrealizowało wspólne przedsięwzięcie z osobą poznaną w serwisie! Firmy są coraz częściej obecne w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Biznes-Klasa.pl także dlatego, że mogą spotkać tam swoich klientów. Co ciekawe - jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Jupiter Research - aż jedna trzecia internautów przyznaje, że społecznościówki wpływają na ich decyzje zakupowe. Skąd tak wysoki wynik? Chodzi m. in. o to, że członkowie tej samej społeczności cieszą się większym zaufaniem. Z kolei aż 85 proc. użytkowników społecznościówek uważa, że przedsiębiorstwa powinny współpracować ze swoimi klientami wykorzystując do tego społeczności internetowe (badania Opinion Research). Przedsiębiorcy z pewnością powinni mieć to na uwadze, wchodząc na portale takie, jak np. na Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, GoldenLine.pl, Profeo.pl, Grono.net, Biznes-Klasa.pl. Przed podjęciem decyzji o założeniu konta warto przyjrzeć się portalom i zastanowić się, czego od nich oczekujemy. Jeśli chodzi o zdobycie perspektywicznych znajomych do biznesu, interesującą opcją będzie Biznes-Klasa.pl. Powstała ona przede wszystkim po to, aby ułatwić osobom i firmom kontakty biznesowe. Hasło portalu to "Po znajomości - zawsze łatwiej". Mimo, że działa dopiero od listopada, wyróżnia się liczbą funkcji i narzędzi. Aby rozwijać działalność i ofertę firmy na portalu, można tu nie tylko zamieścić ofertę firmy, artykuły i udzielać się na branżowym forum - ale też m.in. organizować spotkania, informować o ciekawych wydarzeniach, umieszczać zapytania biznesowe i uczestniczyć w grupach branżowych. Na portalu Biznes-Klasa.pl wykorzystano model polegający na odświeżaniu znajomości, tym razem z pracy. Na portalu dostępna jest specjalna wyszukiwarka osób i firm. Każdy może w ramach swojego profilu stworzyć własną ścieżkę zawodową oraz opisać aktualną działalność. Użytkownicy portalu zobowiązani są do wzajemnej pomocy w kontaktach biznesowych. Na takich portalach można poznać wiele osób prowadzących biznes w interesujących nas branżach. Wielu z nich to znajomi naszych znajomych - a dzięki temu można prowadzić z nimi interesy na bardziej swobodnej, koleżeńskiej stopie. Warto mieć jak najwięcej kontaktów, bo im więcej znajomości, tym więcej korzyści. Takie kontakty dają Facebook.com, Biznes-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl, Profeo.pl. Dla firm portale biznesowe to ogromna baza informacji dotyczących rynku i branży. Dlatego też tak często korzystają z serwisów typu GoldenLine.pl, Biznes-Klasa.pl czy Profeo.pl. Na Biznes-Klasie przedsiębiorcy mogą pisać nie tylko o swoich produktach, ale też - co jest szczególnie cenną możliwością - sami mogą zostać moderatorami grup dotyczących konkretnych branż. Moderatorzy branż działają wykorzystując już gotowe narzędzia i popularność serwisu. Mogą zgłaszać własne pomysły, moderować forum i umieszczać nowości dotyczące przedsiębiorstwa i branży. Taka aktywność z pewnością służy rozwojowi firmy. Biznesowe społeczności internetowe działają jak spotkania online dla specjalistów z dziedziny biznesu. Tak działa m.in. LinkedIn.com, Biznes-Klasa.pl, GoldenLine.pl czy Profeo.pl. Przedsiębiorcy mogą tu nawiązywać kontakty bezpośrednio ze sobą lub w ramach grup, które skupiają osoby o podobnych zainteresowaniach i wspólnych celach. Np. na portalu Biznes-Klasa.pl służy temu użyteczne narzędzie "Grupy branżowe". To osoby i firmy skupione wokół konkretnych branż. Tu można znaleźć osoby, które mają podobne problemy branżowe, podzielić się pomysłami i dowiedzieć, jak rozwinąć swoją działalność. Jeśli nie ma interesującej grupy, każdy może stworzyć nową. Co ważne, każdy może zostać moderatorem grupy branżowej. Na portalach społecznościowych pojawia się coraz więcej ciekawych narzędzi, które przyciągają użytkowników. Jednak tych jest dużo i nie zawsze są skuteczne. Warto więc skupić się na takich, które stale wprowadzają nowości, dzięki którym na portalu rzeczywiście widać ruch i aktywność. Jednym z najlepszych przykładów jest portal Biznes-Klasa.pl, który powstał właśnie po to, aby ułatwić osobom i firmom kontakty biznesowe. Portal przyciąga użytkowników głównie dzięki kolejnym wdrażanym przez siebie innowacjom. Ciekawe opcje mają też Facebook.com, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl czy Profeo.pl. W obecnych czasach jesteśmy coraz bardziej zaangażowani w życie internetowe - często staje się ono naszym drugim życiem. Jak pokazują badania, użytkownicy wurtualnych społeczności coraz rzadziej korzystają z innych mediów. Wg TNS, Teenage Research Unlimited i Marketing Evolution co piąta osoba zaangażowana w społecznościówki przestaje korzystać z innych form rozrywki, takie jak oglądanie telewizji, gry komputerowe czy nawet inne strony internetowej sieci. To powoduje, że takie portale, jak Facebook.com, Biznes-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl, Profeo.pl cieszą się coraz większą popularnością. Dla 15 proc. internautów logowanie się na popularny serwis, taki jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl to pierwsza czynność każdego dnia. Z kolei 16 proc. internautów robi to przed pójściem do pracy lub szkoły, 25 proc. - w czasie przeznaczonym na pracę lub naukę, 31 proc. - po powrocie do domu, a 68 proc. - wieczorem. Co ciekawe, mimo że z portali społecznościowych można korzystać tylko za pośrednictwem internetu, są one znane nie tylko internautom. Bo któż nie słyszał o serwisach Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com czy Grono.net? Co internauci najczęściej robią w portalach społecznościowych? Najpopularniejszą formą ich aktywności jest ocenianie zawartości serwisów oraz narzędzi i produktów oferowanych przez sieć. Takie oceny zostawia w internecie 4 na 5 użytkowników. Z kolei 2 na 3 zamieszcza w sieci fotografie oraz pliki multimedialne, a blisko połowa zostawia komentarze. Dotyczy to oczywiście popularnych i skutecznych portali, takich jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl. Dlaczego portale społecznościowe cieszą się tak dużą popularnością? Z upływem lat więzy w społeczeństwie stawały się coraz słabsze - a serwisy społecznościowe stały się okazją do ich nawiązania i odnowienia. Ten pogląd ma potwierdzenie w wynikach badań Womma.org. Według nich osoby zarejestrowane na serwisach społecznościowych wykorzystują je w pierwszej kolejności do kontaktów z przyjaciółmi (69 proc.), odświeżania znajomości ze znajomymi, z którymi stracili kontakt (46 proc.) oraz komunikacji z członkami rodziny (41 proc.). Warto zwrócić uwagę na to, że społecznościówki, oprócz zapewniania nam przyjemności w wolnym czasie, są także źródłem wiarygodnych informacji. Wiadomości, które na nich znajdziemy, są wolne od maniery znanej z newsów, a jednocześnie pozbawione komercyjnego podtekstu. Siłę takich portali, jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl stanowi szczerość i prawdziwość przekazu zamieszczanego przez użytkowników. Bo to użytkownicy są tu autorami i bardzo często moderatorami. Np. na Biznes-Klasie każdy może zostać moderatorem grupy branżowej i w jej ramach rozwijać swoją firmę i branżę - wykorzystując już gotowe narzędzia i popularność portalu. To bardzo interesująca opcja dla wszystkich osób, które chcą aktywnie działać w swoich branżach, a jednocześnie promować swoje firmy i usługi. Serwisy społecznościowe to najlepszy dowód na to, że mimo ciągłej komercjalizacji internet jest wciąż znakomitym miejscem do wolnej, niezależnej wymiany poglądów i stanowisk między ludźmi. To również dlatego Biznes-Klasa.pl, Facebook.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl czy Profeo.pl wciąż zyskują nowych użytkowników. Jak wskazują badania, aż 75 proc. użytkowników internetu traktuje serwisy społecznościowe jako użyteczne narzędzie kontaktu z innymi. Co ważne, pomagają one przezwyciężyć różne bariery i przeszkody w kontakcie, takie jak odległość czy nieśmiałość użytkowników. Największą tajemnicą sukcesu serwisów społecznościowych jest zjawisko, które określamy jako Web2.0. Dzięki niemu internet otworzył się na zwykłych ludzi - i dał im niespotykane dotychczas możliwości prezentacji siebie oraz publikacji. Dziś każdy może zdecydować, jakie pliki chce zamieszczać i z kim chce się kontaktować przez sieć. Jeszcze kilkanaście lat temu było to nie do pomyślenia, więc tym bardziej nie do zrealizowania. Internetowa sieć przewróciła całą sytuację. Dziś jesteśmy w punkcie, w którym portale społecznościowe zawojowały internetem. Facebook.com, Nasza-Klasa.pl czy MySpace.com popularnością biją na głowę "standardowe" serwisy i ich klasyczną ofertę. Biznesowe serwisy społecznościowe to świetne miejsce do znalezienia pracy oraz pracownika. Warto pamiętać, że wielu pracodawców najchętniej zatrudniałoby w firmie osoby znane, w tym rodzinę. Zamknięta społeczność, jaką jest serwis społecznościowy, daje namiastkę takiej wspólnoty i poczucie przynależności do grupy. Osoby znajome, choćby tylko z listy na Biznes-Klasie, cieszą się naszym większym zaufaniem. Warto o tym pamiętać w kontekście poszukiwania pracy. Ale także specjaliści od rekrutacji coraz częściej szukają pracowników na portalach społecznościowych, takich jak GoldenLine.pl, Biznes-Klasa.pl, Profeo.pl czy LinkedIn.com. Liczą są dla nich nie tylko informacje o przebytych kursach i posiadanych umiejętnościach, równie ważna jest osobowość i zainteresowania. Dział "Praca" na portalu Biznes-Klasa.pl jest jednym z najbardziej rozbudowanych działów. Został on podzielony na dwie części: "Szukam pracownika" i "Szukam pracy". Pierwsza jest przeznaczona dla wszystkich firm, które mają oferty zatrudnienia. Przedsiębiorcy mogą też skorzystać z wyszukiwarki osób poszukujących pracy i przeglądać zamieszczone CV. Z kolei część "Szukam pracy" została stworzona z myślą o osobach, które chcą znaleźć pracę lub przymierzają się do zmiany obecnej. Tu mogą zostawić swoje CV jako plik w formacie doc lub pdf. W dziale znajduje się też wyszukiwarka gotowych ofert zatrudnienia, które można przeglądać wg m.in. stanowisk, branż, województw i słów kluczowych. Dzięki temu osoby poszukujące zatrudnienia mogą znaleźć pracę zgodną ze swoimi preferencjami i kwalifikacjami. Warto zwrócić uwagę, że dział "Praca", mimo że funkcjonalnością wcale nie odbiega od wiodących portali tego typu, jest w 100 procentach bezpłatny - czego nie można powiedzieć o wielu portalach, które pomagają w szukaniu pracy. Kolejnym praktycznym narzędziem na portalu Biznes-Klasa.pl są "Darmowe ogłoszenia". Każda firma może zamieścić tu dowolną ilość ofert dotyczących swojej działalności. Tym rozwiązaniem powinni zainteresować się przedsiębiorcy, którym zależy na prezentacji oferty swojej firmy, produktów i usług. Teraz mogą umieścić każde, nawet najbardziej szczegółowe ogłoszenie dotyczące ich przedsiębiorstwa. Liczba ogłoszeń, które można dodać, jest nieograniczona. Do najbardziej ciekawych opcji należy też "Organizator Spotkań". Jak sama nazwa wskazuje, ułatwia on zorganizowanie spotkań ze swoimi znajomymi. Wystarczy wybrać odpowiadający termin oraz osoby, do których ma dotrzeć wiadomość o planowanym spotkaniu. One odpowiadają, które terminy im pasują. "Organizator Spotkań" wskazuje dokładną datę, która pasuje wszystkim zaproszonym osobom. To, kto odpowiedział na zaproszenie, można sprawdzić na stronie głównej spotkań. Z kolei w dziale "Wydarzenia" na portalu Biznes-Klasa.pl każdy może zamieścić informację o wydarzeniach związanych z biznesem, które odbędą się w okolicy, a warto polecić je innym użytkownikom Biznes-Klasy. Wyszukiwarka pokazuje zaproszenia na takie wydarzenia, m.in. na konferencje, szkolenia, seminaria, spotkania biznesowe. Można tu przeczytać m.in. o celu spotkania, adresatach, organizatorze i programie. W wyszukiwarce można też wybrać opcję przeglądania wydarzeń z wybranego miasta lub województwa. Od niedawna Biznes-Klasa.pl ma też nowy design. W nowej szacie strony są bardziej dopracowane pod względem graficznym. Pojawiło się też wiele nowych i atrakcyjnie wizualnych elementów. Zmiany dotyczą także kolorystyki. Generalnie portal jest teraz bardziej przyjazny dla oka, bardziej przejrzysty - a przez to bardziej praktyczny. Jedną z najważniejszych zmian, której nie widać, jest zupełnie nowy silnik. Jego wprowadzenie znacznie podwyższyło standardy bezpieczeństwa Biznes-Klasy. Światowymi liderami wśród serwisów społecznościowych są MySpace i Facebook. W MySpace.com każdy dostaje osobisty profil, a wraz z nim narzędzia do grupowania i dzielenia się plikami - chodzi tu m.in. o zdjęcia, muzykę, teledyski, filmy, dokumenty. Każdy użytkownik może też prowadzić własnego bloga. Jednak MySpace.com przyciąga użytkowników przede wszystkim muzyką. Każdy artysta może utworzyć tu profil oraz zamieszczać swoje utwory i teledyski. Użytkownicy nie mają problemu ze znalezieniem swoich ulubionych wykonawców, ponieważ MySpace.com jest podzielony według gatunków muzycznych. Osoby zarejestrowane na serwisie mogą też kupować nagrania - cenę określają sami artyści. Na MySpace.com zarejestrowanych jest dużo prawdziwych profili gwiazd muzyki, które zamieszczają tam swoją twórczość. Facebook w pierwszej chwili wydaje się standardowym serwisem - oprócz opisu użytkownika można na niż zamieścić informacje o swojej szkole, fotografie, jak też dodawać znajomych i kontaktować się z nimi. Jednak od innych portali różni się aplikacjami, które można podłączyć do profilu - chodzi o wiadomości, zdjęcia i filmiki. Facebook na bieżąco pokazuje zmiany wprowadzane na profilach przez znajomych - co ważne, można na nie od razu reagować i komentować. Bardzo ciekawą opcją na portalu są też niestandardowe sondy zamieszczane przez administratorów. Zdecydowanym liderem w Polsce jest Nasza-Klasa.pl, która istnieje od listopada 2006 roku. Każdy osoba może tu znaleźć znajomych ze szkolnych lat. Oprócz założenia profilu użytkownik może m.in. przyłączać się do klas i szkół, w których się uczył, zapraszać znajomych oraz zamieszczać zdjęcia i wiadomości. Szczyt popularności Naszej-Klasy to przełom lat 2007/2008, kiedy informacje o istnieniu portalu ukazały się w największych stacjach telewizyjnych i radiowych oraz na rynku prasowym. Powstała swoista moda na Naszą-Klasę. Socjologowie z jednej strony mówili o fenomenie, a z drugiej tłumaczyli to społeczną naturą człowieka, jego wrodzonym dążeniu do bycia w grupie i ciekawości losami pozostałych członków grupy. Jak wskazały badania "Never Ending Friending" przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych, serwisy społecznościowe w życiu internautów stały się najbardziej atrakcyjnym medium. Świadczą o tym choćby odpowiedzi na pytanie "Jeśli miałbyś wolne 15 minut, którą z poniższych rzeczy byś zrobił?". Najwięcej ankietowanych wybrało odpowiedź "Przeglądanie serwisów społecznościowych". Do wyboru były też takie opcje, jak rozmowa przez telefon komórkowy, oglądanie telewizji, przeglądanie internetu czy gry wideo. W ramach tego samego badania 70 proc. ankietowanych odpowiedziało, że nigdy nie nudzi się na serwisach społecznościowych, a 45 proc., że dzięki nim ich życie stało się bardziej ekscytujące. I jeszcze jeden ważny wynik, tym razem dotyczący sfery biznesowej - 40 proc. badanych przyznało, że dzięki serwisowi odkryli marki i produkty, które potem bardzo polubili. Jeszcze raz potwierdza się, że jest to znakomite narzędzie dla firm, które mogą wykorzystywać serwisy na potrzeby kampanii reklamowej w formie ogłoszeń. A ponieważ internet funkcjonuje w skali globalnej, serwisy ułatwiają promocję i kontakty na całym świecie. Portale społecznościowe, takie jak Facebook.com, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, GoldenLine.pl, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl przeżywają swój rozkwit. Są tanią i skuteczną formą promocji - jednak polskie firmy wciąż wykorzystują je w niewielkim stopniu, nie dostrzegając wielu korzyści z obecności na społecznościówkach. A przecież, jak podaje eMarketer, jedna trzecia internautów bardziej ufa swoim znajomym z sieci niż internetowym reklamom i sprzedawcom. Może więc lepiej - zamiast stać z boku - korzystać z portali społecznościowych, aby działały na naszą korzyść? Odpowiedź jest właściwie oczywista. Facebook.com, GoldenLine.pl, Nasza-Klasa.pl, MySpace.com, Grono.net, Profeo.pl czy Biznes-Klasa.pl dają użytkownikom ogromne możliwości.